People Changes

İnsanlar değişiyor. Etrafımdakilerden daha çok kendimden biliyorum. Ben çok değiştim. En son buraya bir şeyler yazdığımdan beri (ekim 2016) hayatımda ne kadar çok şeyin değiştiğini fark ediyorum. İnsan düşününce fark ediyor sadece bir an için durup farkındalık kazanmak lazım.
Ben geçen yıl böyle miydim?
Hatta belki de geçen ay hissettiğim gibi hissediyor muyum hayatımdaki insanlara karşı? 
Üç sene önce kütüphaneye gelip, ders çalışabilince kendime şaşırıyormuşum mesela. Ama şu an yine kütüphanede yazıyorum bunu. Etrafımda tanıdık simalar ile. Geçen sene Hayır hayır önceki sene, ikinci sınıfı bitirirken umutsuzca başarısız oldum ve üçüncü sınıftan ders alamadım. Ortalamam yetmedi. Ben de boş vakitlerimi kütüphanede harcamaya başladım. Dayanamadığım oda arkadaşlarım da tuzu biberi oldu ve resmen kütüphanede yaşar oldum. Yurdu yatakhane olarak kullandım tam bir sene boyunca, çünkü içeride durmak boğucuydu. Kaçtım ben de. Ve bazen kaçmak iyi gelir. 
Bir dönem sonunda ortalamam yeterince yükselmişti ve ben de kaldığım yerden devam ettim üçüncü sınıf olmaya ama kütüphane hala kaçtığımda geldiğim yerdi. Yurt hala kaçtığım bir yerdi. Bir yer ne kadar iyi ya da kötü olursa olsun içindeki insanlar sizi daha çok etkiliyor. Bu sene de hala aynı yerdeyim ama o kadar da boğucu ve sıkıcı değil. Çünkü içindeki insanlar değişti. Kütüphane de misal, yeni arkadaşlar tanıdıklar edindim, ya da edinmeye çabaladım diyelim, güzel insanlarla tanıştım ve belki de o üç sene önce bana sıkıcı gelen yeri daha da katlanılabilir, güzel yapan şeydi bu edindiğim insanlar.
Değişmişim yani. Herkes gibi ben de değişmişim. İyi mi değiştim, kötü mü bilmiyorum. Ama değiştiğimden çok eminim. Fikirlerim değişti, etrafımdaki insanlar değişti, benim insanlarla iletişimim değişti. Tamamen farklı biri değilim belki, ki olmak da istemem zaten, ama değiştim ve bu güzel bir şey. Fark etmek güzel bir şey. Üç sene önceki benden daha az toyum şuan, en azından öyle umuyorum. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yakınmalara Geldim

Başlıklarda iyi değilim biliyorsun...